Zum Inhalt der Seite


Fanart

Desmond   [Zeichner-Galerie] Upload: 09.02.2010 09:19
Amy Riddle (OC von mir)
Na ja, der Titel sagt sicher alles... :3
Themen:
Harry Potter

Stile:
Buntstifte, Fineliner

Charaktere:
Harry Potter, Eigener Charakter, Lord Voldemort

Unterthemen:
Harrys Ära

Beschwerde


Kommentare (8)
[1] [2]
/ 2

Kommentar schreiben
Bitte keine Beleidigungen oder Flames! Falls Ihr Kritik habt, formuliert sie bitte konstruktiv.
Von:  Oozaru
2010-02-11T12:47:09+00:00 11.02.2010 13:47
@ DrCullen:

Also, als erstes möcht ich mal sagen, dass des mit dem Mary Sue Zeug nicht gegen dich persönlich gerichtet war. Du scheinst sehr nett zu sein, und du kannst gut mit Kritik umgehen, was dich zumindest schonmal ein Stück weit als Mary Sue Autorin/Zeichnerin (was auch imma XD) ausschließt. XD Ich will dir echt nich den Eindruck vermitteln, dass ich dich persönlich angreife oder so.
Es geht mir eben nur um deinen Chara. ^^
Das du unkreativ bist, was OC's angeht denk ich nicht. Eher das Gegenteil. XD Na ja, das Problem bei den meisten Sues ist eben, dass der Erschaffer ZU kreativ war. Die weiber sind dann meist viel zu exotisch (z.B. eben Tochter von Voldi, Slytherinschülerin, dennoch zusammen mit Potty, Freund aller Gryffindors und Slytherins, nett und fröhlich und dennoch manchmal fies (diese typischen Gegensätze)...). Der Trick beim vermeiden einer Sue ist, sie so simpel wie möglich zu machen. Ein gewöhnliches 0815 Mädchen, Tochter von irgendwelchen bisher unbekannten zauberern (oder verwandt mit charas, deren verwandtschaft nich bekannt is (jeder weiß ja, dass voldi keine kinder hatte)).
Ich selbst tendiere bei OC's ja immer zu Hufflepuff, da ich selbst mich dort am besten einordnen kann. Auf die Weise hab ich mehr Auswahl, was potenzielle Partner angeht (alle Häuser kommen in Frage, ausser Slytherin, aber da sind eh nur die ganzen Arschlöcher XD), kann mich mit den Schlangen kloppen (die als Feinde zu haben macht mehr Spaß, als mit ihnen befreundet zu sein >DD), und ich habe mehr Freunde und bessere Zukunftsperspektiven (Job im Ministerium, YAYZ! *0*). Und das beste: ich kann schlecht in der Schule sein, ohne mich dafür rechtfertigen zu müssen. Denn in Hufflepuff sind bekanntlich die ganzen Versager (im Buch wird erwähnt, dass Cedric ein guter Schüler war, was für Hufflepuff angeblich selten is). XDDD

Also, du siehst. Man kann Mary Sues leicht umgehen, indem man sich einfach an die Regeln in den Büchern hält. ^^ Klar is es für dich und viele andere sicher aufregender, wenn der OC nich so simpel is, sondern iwie besonders herausstischt, und somit iwie zu was besonderem wird. Aber leider leider wird er dann automatisch ne Mary Sue oder bei kerlen eben ein Gary Stue, und man darf sich nich wundern, wenn leute einem das dann mitteilen. ^^
Das dumme daran is allerdings, dass je aussergewöhnlicher der OC wird, desto gewöhnlicher wird er iwie. Denn die meisten Oc Erschaffer kreiren eben solche aussergewöhnlchen charas. So ist ja auch die Mary Sue entstanden. XD Oder so hat sie sich verbreitet. XP

Na ja, jetzt schreib ich aber mal noch etas mehr zu deinem Bild. XD
Also, ich finde es süß. Nein, ehrlich. Deine Amy gefällt mir. Wirklich. XD Aber sie würde mir mehr gefallen, wenn sie eben nich so ungewöhnlich gewöhnlich wäre. XD Sie sieht mir eher nach Hufflepuff oder Gryffindor aus. Slytherin is definitiv nich ihr Haus. XD Sie sieht nett aus. Zu nett für ne Schlange. Lebensfroh und freundlich. Als Voldis Tochter wär sie sicher eher ein Dämon. >DD Aber eines kann man Riddle nich nachsagen: das er hässlich wär. Als Tom Riddle sah der gute Voldi nämlich verdammt heiß aus. >DD
Und wenn er Kinder gehabt HÄTTE, wären die später sicher genauso lecker, wie ihr Papa. >DD
Also, wie gesagt. Dein Stil gefällt mir, die Colo is auch hübsch. ^^
Du hast noch etwas Trouble mit den Proportionen, aber das gibt sich noch. XD Alles in allem schönes Bild. ^^
Von: abgemeldet
2010-02-10T13:11:12+00:00 10.02.2010 14:11
Soa, dann beteilige ich mich auch mal an der Diskussion hier. Zuerst zum Bild oder zuerst zu Mary-Sue-Bäm?
Erst das Bild:

Ich find deine Art zu colorieren und auch die Sauberkeit, mit der du zeichnest, sehr schön. Obwohl es Buntstifte sind wirkt die Farbe nirgends wirklich strichelig oder nicht richtig denkend, eher sehr weich und smooth. Also Respekt, für mich sind Buntis nichts, aber du kannst echt gut mit denen ._. Und die Welt des OCs ist schön umgesetzt, auch wenn ich finde dass sich ein paar der Bilder nicht so richtig auf die HP Welt beziehen lassen, in der sie (denke ich?) aufgewachsen ist, so als Voldis Tochter. XD Kann ja vorkommen. Ansonsten der Antatomiefehler in der Mitte, den du ja kennst, und auf dem Bademantel-Bild sehen ihre Füße ein bisschen komisch aus ._. Einfach Kleinigkeiten an denen man noch feilen kann.

Zu Mary-Sue:
Das stimmt, wir können nicht richtig beurteilen ob sie eine Sue ist oder nicht. Gerenell tendieren(!) die Kinder von Voldemort einfach dazu, sehr sue-ig zu werden, oder generell mit Charakteren verwandte OCs. Meistens kommt das eben daher dass der Erfinder der Figur nicht kreativ genug war, um einen unabhängigen Charakter zu entwerfen - wenn du das jetzt einmal gemacht hast ist das ja kein Ding, ich hatte auch schon welche. XD Nur bei den meisten liegt's eben daran.
Allerdings hättest du, wenn du sagst dein OC ist keine Sue und kann gemäß Slytherin-Manier auch mal fies werden, ein paar unangenehme Erinnerungen einbauen können, die mehr von ihrem Charakter enthüllt als das Lachen auf allen Bildern, die den Eindruck von einer garnicht-richtig-Slytherin (oder "kind, nice and quiet" Zitat Oozaru) und komplett aus der Art geschlagenen Riddle vermitteln.
Ansonsten macht mich die Diskussion schon fast neugierig wie die gute Amy so drauf ist im RPG. XD
Von: abgemeldet
2010-02-10T10:31:17+00:00 10.02.2010 11:31
> Es stimmt schon, sie wirkt sehr Mary Sue mäßig. Aber ich denke, wir können dies gar nicht so genau beurteilen, dazu müssten wir schon das RPG oder wenigstens ihre Geschichte kennen. Gerade bei solchen Charas wie Ich-bin-Voldemorts-geheimes-Kind muss man jedoch sehr vorsichtig sein.

Ich bin immer so unkreativ bei Eigencharas XD
Aber don´t panic, ich hab noch einen, der mit keinem Hauptchara von HP verwandt ist XDDDD

> Aber hey, eins hat DrCullen ihnen allen voraus:
> Sie weiß, dass man Riddle nicht Riddel schreibt xD
> Tut mir leid, das habe ich inzwischen schon oft genug gesehen.

Oha, wirklich? oO
Vielleicht Leute die das Buch nicht lesen XD

> Zum Fanart: Ich finde die verschiedenen Bilder sehr gut aufgeteilt, die Stimmung kommt gut rüber und für ein Bild, das mit Buntstiften gemalt wurde, ist es auch ganz toll.
> Harry finde ich auf dem Bild am besten gelungen, du solltest ihn öfter zeichnen, DrCullen!

Danke schön <3
Ich werds mal versuchen, allerdings zeichne ich ihn dann vielleicht mal mit Ginny |D

> Jedoch stört mich der Körper der großen Amy in der Mitte ein wenig. Er wirkt meiner Meinung nach etwas zu langgezogen.
>
> Vampyre

Ja, ist mir auch schon aufgefallen, leider zu spät DX
Von:  Saiyan
2010-02-10T09:35:43+00:00 10.02.2010 10:35
Es stimmt schon, sie wirkt sehr Mary Sue mäßig. Aber ich denke, wir können dies gar nicht so genau beurteilen, dazu müssten wir schon das RPG oder wenigstens ihre Geschichte kennen. Gerade bei solchen Charas wie Ich-bin-Voldemorts-geheimes-Kind muss man jedoch sehr vorsichtig sein. Aber hey, eins hat abgemeldet ihnen allen voraus:
Sie weiß, dass man Riddle nicht Riddel schreibt xD
Tut mir leid, das habe ich inzwischen schon oft genug gesehen.
Zum Fanart: Ich finde die verschiedenen Bilder sehr gut aufgeteilt, die Stimmung kommt gut rüber und für ein Bild, das mit Buntstiften gemalt wurde, ist es auch ganz toll.
Harry finde ich auf dem Bild am besten gelungen, du solltest ihn öfter zeichnen, abgemeldet!
Jedoch stört mich der Körper der großen Amy in der Mitte ein wenig. Er wirkt meiner Meinung nach etwas zu langgezogen.

Vampyre
Von: abgemeldet
2010-02-10T08:05:49+00:00 10.02.2010 09:05
> lol
> Eine wahre Diskussion hier, hm?
> Erstmal zum Bild an sich. <3
> Es ist, wie deine anderen Bilder auch, echt niedlich und Amy sieht wirklich lebenslustig und sympatisch aus.
> Ich liebe nach wie vor deine Art mit Buntstiften zu colorn und werde richtig neidisch, wenn ich das so sehe. ^-^

Danke <3
Ich hab leider kaum andere Möglichkeiten zu colourn, bzw. bekomms nicht hin mit Wasserfarben oder so XD
Also müssen Buntstifte herhalten <3

> Was das MarySue-Gespräch angeht...
> Ich finde es ein bisschen doof, dass das unbedingt zu einem Fanart geschrieben werden musste.
> Klar, es sieht auf dem Bild teilweise schon wie MarySue aus, weil sie eben (wie du schon sagtest <3) mit Harry knutscht, oder weil Voldemort und sie da so super happy sind...
> Na ja, aber es ist ein RPG Charakter.
> Es ist jedem selber überlassen, wie ernst er die Haus-Regeln und allgemein das Thema 'Harry Potter' nimmt, denke ich.
> Wenn du Amy so magst wie sie ist - ob sie nun nach Slytherin passt oder nicht - dann ist das okay so.

Das dachte ich mir auch.
Ich meine, wir würden kaum noch RPGs machen können, wo Harry mit nem OC (Beispielsweise) zusammenkommt, wenn es sonst gleich als Mary Sue gilt.
Und nur auf den Zeichnungen erkennt man ihren Charakter beispielsweise kaum, eigentlich kann sie ziemlich fies werden.
Daher fand ich das von wegen Hauseinteilung auch etwas seltsam.
Aber okay, ich lasse jedem seine Meinung und die Kritik :3
Und das mit Voldy und Harry ist mir auch schon aufgefallen XD
Ich finds auch eigentlich schon schlimm genug, dass Amy Voldemorts Tochter ist, aber wie sich RPGs nun mal entwickeln ist sie dann noch mit Harry zusammen gekommen...
Dann habe ich das auf diesem Bild übernommen :]

> Soa, das ist mein Statement.
> xD
> Ich hoffe es nervt dich nicht, dass ich noch meinen Senf dazugeben musste. ^^'

Ach was, ich freue mich immer über Kritik und Meinungen, vor allem bin ich jetzt froh, dass ich weiß was eine Mary Sue ist XD
Von: abgemeldet
2010-02-09T23:00:39+00:00 10.02.2010 00:00
lol
Eine wahre Diskussion hier, hm?
Erstmal zum Bild an sich. <3
Es ist, wie deine anderen Bilder auch, echt niedlich und Amy sieht wirklich lebenslustig und sympatisch aus.
Ich liebe nach wie vor deine Art mit Buntstiften zu colorn und werde richtig neidisch, wenn ich das so sehe. ^-^

Was das MarySue-Gespräch angeht...
Ich finde es ein bisschen doof, dass das unbedingt zu einem Fanart geschrieben werden musste.
Klar, es sieht auf dem Bild teilweise schon wie MarySue aus, weil sie eben (wie du schon sagtest <3) mit Harry knutscht, oder weil Voldemort und sie da so super happy sind...
Na ja, aber es ist ein RPG Charakter.
Es ist jedem selber überlassen, wie ernst er die Haus-Regeln und allgemein das Thema 'Harry Potter' nimmt, denke ich.
Wenn du Amy so magst wie sie ist - ob sie nun nach Slytherin passt oder nicht - dann ist das okay so.

Soa, das ist mein Statement.
xD
Ich hoffe es nervt dich nicht, dass ich noch meinen Senf dazugeben musste. ^^'
Von: abgemeldet
2010-02-09T20:57:59+00:00 09.02.2010 21:57
> Das Bild an sich is nett. Aber ich kann Mary Sues einfach nich ab, sorry. <.<

Sorry, ich hab keine Ahnung, was eine Mary Sue ist, aber okay XD
Danke für den langen Kommi und die Kritik, bzw. danke, dass du auch angemerkt hast, dass das Bild an sich hübsch ist :3
Ich denke du hältst sie für eine Mary Sue, weil sie mit Harry rumknutscht und weil Voldemort ihr Dad ist, oder?
Na ja, ist ja nur in wenigen RPGs so, also egal XD
Danke jedenfalls, dass du mir deine Ansichten erläutert hast!
(Ich muss mein Englisch aufbessern DX)
Von: abgemeldet
2010-02-09T20:56:14+00:00 09.02.2010 21:56
> Ich weiß nicht, ob du weißt, was eine Mary Sue ist. Aber dein Chara is eine.
> Mary Sues sind sehr unbeliebt bei den Fans. Es gibt viele Parodien davon für HP. Und es gibt 4 Häuser, in die Mary Sues eingeteilt werden.
> Da gibts einmal Tootsitramp, Bitchiwitch, Sparklepoo und Qanonreip.
>
> Hier mal eine kleine (englische) Aufklärung über Mary Sues in Harry Potter:
>
> 1. Housing
>
> Honestly I can’t really think of a better title but what I mean is this:
>
> If you ever read the books and heard of the Sorting Hat’s song, you will see what kind of people would be accepted in what kind of house. For instance: Gryffindor takes the courageous and the bravest. Slytherin takes the full blood wizards, and mostly have nasty attitudes. Ravenclaw takes the intelligent and most smart. While Hufflepuff takes the rest(of any other kind).
>
> I don’t know why, but for some reason, Slytherin is the most liked from Sueuthors. Maybe it’s because Draco’s in it, but other than that I don’t know. Honestly, I’m a Ravenclaw fan, but that’s just me. When they place their OC in Slytherin, the OC tends to the nice, quiet kind, and is actually friends with a couple of Gryffindors. I read about a OC like that once. I’m sorry to say, but in the book it’s pretty obvious that Gryffindors and Slytherins are enemies. If they see ANYONE of Slytherin hanging out with a Gryffindor or a Gryffindor hanging out with a Slytherin…they’ll most likely be shunned and hated.
>
> Also the point where this particular OC actually hangs out with Harry, who really despises Slytherin, yet he only hanged out with the OC because she was kind and sweet, but that’s just it, “Kind and Sweet” isn’t Slytherin material.
>
> If you have a OC, make sure they are put in the right house that truly suits them. If you want a OC in Slytherin, they have to be pure blood, and nasty, at least most the time(I guess you can have moments where they are nice a bit, they can’t be mean all the time) If you want a Gryffindor OC, make them confident, and brave. For a Ravenclaw, they should most likely have unique personalities, and are very intelligent. For Hufflepuff? Well Hufflepuff takes the rest, so I guess you can go crazy there.
>
> 2. Mastering difficult spells and other magic in short time.
>
> Now as you can see. Most spells, well mostly, Defend Against the Dark Arts spells, are very difficult to learn. I guess it’s ok to learn a couple of small spells in less than two minutes, since Hermione Ganger learns them very quickly(examples: if you ever read the first book or saw the movie, you would see there is a spell that you could use to lift feathers or objects in the air, Hermione learned it quickly, and lifted it up real easy, while Ron had trouble)
>
> I mainly talking about spells, like killing spells or really powerful ones, great example: Avada Kedavra. It’s been used by Bellatrix in the fifth book to kill…I’m not going there, I don’t want to spoil it! ^_^ It’s also used by Voldermort himself! In the forth book! To kill *REMOVED BECAUSE OF SPOILERS*(unless you already know who these guys are, I must insure you to not say the name of the victim so we can avoid spoilers, ok?)
>
> Mary Sues tend to learn these kinds of spells right off the bat, or lesser time than they should normally need to learn it. Besides, this is a spell that’s used by Death Eaters, it’d be unrealistic for a ordinary Hogwarts student to learn it(unless they were a secret Death Eater or something)Also some other examples are the spells that Harry teaches in the fifth book, where they held their own secret club of learning spells. You can see in the book and the movie that most students are having some difficult times with it.
>
> Now I don’t want to see that whole “Ohh! It’s in his/her blood, that’s why she knows it right away” So far I guess that’s only acceptable in Quidditch, for Harry Potter is a great seeker because his dad was one too. But then again, you can see that even the great Harry Potter himself is having trouble at school and spells. Which is kind of what brings me to my next point…
>
> 3. Schoolwork without actually working for it.
>
> It’s like real school. Hogwarts is like real school. Most of you are probably confused by what I mean.(Hogwarts is not like real school cause it's MAGIC, you retard!)
>
> What I’m saying is that, it’s very unrealistic in the HP world to know a lot of things right away, you have to study. Yes Hermione Granger knows every answer to any class right away! But that’s because she reads about them in books and studies them. From some Mary Sues that I have read in the HP fanfic world, they tend to know the answers right away, yet they show no sign of them studying, in fact most of them goof off or are in their little world worrying because they are oh-so in love with Ron Weasley or Harry Potter or Draco Malfoy or anybody. They show no sign of them doing homework either, and that’s what I mostly don’t like about OC Harry Potter fics, they are usually romance stories, and it feels like reading something else that has my stomach churning.
>
> Which brings me to my NEXT point!
>
> 4. Mary Sue falling in love with a canon character.
>
> Ah yes. These are often the Mary Sue’s main mission. Fall in love with the Sueuthor’s crush! Like I explained in my other guide, it’s ok to have crushes, but again, not the point where you have to create a disgusting, sappy love story, with a lot of OOCness showing on the canon characters so that your crush can fall in love RIGHT AWAY with your OC. If you are going to make a canon character fall in love with your OC, make sure it takes time, I highly doubt anyone would fall in love with someone right away(In the book, you can see it did, indeed take some time for Harry and his friends to fall in love with their special someone) These kinds of things are bound to make J.K Rowling herself cry.
>
> I guess it’s ok for you to make love story fanfic, but as long as you make sure you do not ruin any canon. Canon is important, without it, you might make another “My Immortal” where everything is like…the Harry Potter Twilight-Zone.
>
> 5. Story revolves all around OC.
>
> Now Mary Sues always tend to have the story all about them. They play the major character with a ton of abilities.
>
> I’m sorry to say but there are most people out there that do not want to hear about a OC. When you make Harry Potter fic, they most likely would like to hear about Harry, Ron, Hermione, or any of their favorite canon characters. After all, the story IS called “Harry Potter” not “Mary Sue”. Heheheh, so yeah, they will most likely want to hear about Harry more. I’m not saying, “Oh your OC shouldn’t have that much important parts and should be a background character,” If you want to make OC have somewhat of a big role, then that’s ok, but make sure that the story will mostly include Harry or Ron, or any canon important canon character.
>
> Mary Sues tend to hog up all the paragraphs and chapters, to the point where it’s a whole other story, and it’s all about them. I would like to say this: No one likes a hog. So make sure your OC doesn’t hog up all of the story, or glory or anything in the fic, k?
>
> 6. Butt-Hurt authors
>
> Now I’ll probably mention this a lot in my guides. Mainly because it’s one of my pet peeves(besides the whole Mary Sue falling in love thing)and I feel like I have to mention it. When the Suethor writes it’s Mary Sue fic, they expect everyone to love it! Yes they do, some are even in denial about this stuff…Anyway, they think they written the perfect story, and refuse criticism. Again, there comes the denial. Some even whine and bitch about it. I would like to say this: If you can’t take criticism then maybe it’s best for you not to post stories online.
>
> Some even try to help these Suethors be a little bit better, offering helpful advice, being mature about their criticism. It’s called Constructive Criticism. You should try to listen, like I do, because I’m not perfect at this kind of thing, and I do have a lot mistakes, and I’m pretty sure I’ll get some criticism on this(Which means that I should really work on this more!) So yeah. Suethors get butt-hurt when they hear that their “perfect” story is not as perfect as they think, so they act like five year olds about it.
>
> But fan fiction authors, or even original story authors have to realize, that their character is fictional, so there is no point in getting hurt over it.
>
> Das Bild an sich is nett. Aber ich kann Mary Sues einfach nich ab, sorry. <.<

ehm tut mir leid aber... du siehst sie, weißt aber nicht was ihr wesen ist und sagst es ist eine mary sue?
ich kann dir sagen, das ist überhaupt keine mary sue...
Von:  CryptKeeper
2010-02-09T18:56:57+00:00 09.02.2010 19:56
Dein Pic ist wirklich gut geworden.
Am besten gefällt mir das Bildchen,wo sie mit der Stoffschlange dasitzt und gaaanz traurig dreinschaut. Das ist vollknuffig^^^
Insgesamt wirklich sehr gut X3
Von:  Oozaru
2010-02-09T17:40:24+00:00 09.02.2010 18:40
Ich weiß nicht, ob du weißt, was eine Mary Sue ist. Aber dein Chara is eine.
Mary Sues sind sehr unbeliebt bei den Fans. Es gibt viele Parodien davon für HP. Und es gibt 4 Häuser, in die Mary Sues eingeteilt werden.
Da gibts einmal Tootsitramp, Bitchiwitch, Sparklepoo und Qanonreip.

Hier mal eine kleine (englische) Aufklärung über Mary Sues in Harry Potter:

1. Housing

Honestly I can’t really think of a better title but what I mean is this:

If you ever read the books and heard of the Sorting Hat’s song, you will see what kind of people would be accepted in what kind of house. For instance: Gryffindor takes the courageous and the bravest. Slytherin takes the full blood wizards, and mostly have nasty attitudes. Ravenclaw takes the intelligent and most smart. While Hufflepuff takes the rest(of any other kind).

I don’t know why, but for some reason, Slytherin is the most liked from Sueuthors. Maybe it’s because Draco’s in it, but other than that I don’t know. Honestly, I’m a Ravenclaw fan, but that’s just me. When they place their OC in Slytherin, the OC tends to the nice, quiet kind, and is actually friends with a couple of Gryffindors. I read about a OC like that once. I’m sorry to say, but in the book it’s pretty obvious that Gryffindors and Slytherins are enemies. If they see ANYONE of Slytherin hanging out with a Gryffindor or a Gryffindor hanging out with a Slytherin…they’ll most likely be shunned and hated.

Also the point where this particular OC actually hangs out with Harry, who really despises Slytherin, yet he only hanged out with the OC because she was kind and sweet, but that’s just it, “Kind and Sweet” isn’t Slytherin material.

If you have a OC, make sure they are put in the right house that truly suits them. If you want a OC in Slytherin, they have to be pure blood, and nasty, at least most the time(I guess you can have moments where they are nice a bit, they can’t be mean all the time) If you want a Gryffindor OC, make them confident, and brave. For a Ravenclaw, they should most likely have unique personalities, and are very intelligent. For Hufflepuff? Well Hufflepuff takes the rest, so I guess you can go crazy there.

2. Mastering difficult spells and other magic in short time.

Now as you can see. Most spells, well mostly, Defend Against the Dark Arts spells, are very difficult to learn. I guess it’s ok to learn a couple of small spells in less than two minutes, since Hermione Ganger learns them very quickly(examples: if you ever read the first book or saw the movie, you would see there is a spell that you could use to lift feathers or objects in the air, Hermione learned it quickly, and lifted it up real easy, while Ron had trouble)

I mainly talking about spells, like killing spells or really powerful ones, great example: Avada Kedavra. It’s been used by Bellatrix in the fifth book to kill…I’m not going there, I don’t want to spoil it! ^_^ It’s also used by Voldermort himself! In the forth book! To kill *REMOVED BECAUSE OF SPOILERS*(unless you already know who these guys are, I must insure you to not say the name of the victim so we can avoid spoilers, ok?)

Mary Sues tend to learn these kinds of spells right off the bat, or lesser time than they should normally need to learn it. Besides, this is a spell that’s used by Death Eaters, it’d be unrealistic for a ordinary Hogwarts student to learn it(unless they were a secret Death Eater or something)Also some other examples are the spells that Harry teaches in the fifth book, where they held their own secret club of learning spells. You can see in the book and the movie that most students are having some difficult times with it.

Now I don’t want to see that whole “Ohh! It’s in his/her blood, that’s why she knows it right away” So far I guess that’s only acceptable in Quidditch, for Harry Potter is a great seeker because his dad was one too. But then again, you can see that even the great Harry Potter himself is having trouble at school and spells. Which is kind of what brings me to my next point…

3. Schoolwork without actually working for it.

It’s like real school. Hogwarts is like real school. Most of you are probably confused by what I mean.(Hogwarts is not like real school cause it's MAGIC, you retard!)

What I’m saying is that, it’s very unrealistic in the HP world to know a lot of things right away, you have to study. Yes Hermione Granger knows every answer to any class right away! But that’s because she reads about them in books and studies them. From some Mary Sues that I have read in the HP fanfic world, they tend to know the answers right away, yet they show no sign of them studying, in fact most of them goof off or are in their little world worrying because they are oh-so in love with Ron Weasley or Harry Potter or Draco Malfoy or anybody. They show no sign of them doing homework either, and that’s what I mostly don’t like about OC Harry Potter fics, they are usually romance stories, and it feels like reading something else that has my stomach churning.

Which brings me to my NEXT point!

4. Mary Sue falling in love with a canon character.

Ah yes. These are often the Mary Sue’s main mission. Fall in love with the Sueuthor’s crush! Like I explained in my other guide, it’s ok to have crushes, but again, not the point where you have to create a disgusting, sappy love story, with a lot of OOCness showing on the canon characters so that your crush can fall in love RIGHT AWAY with your OC. If you are going to make a canon character fall in love with your OC, make sure it takes time, I highly doubt anyone would fall in love with someone right away(In the book, you can see it did, indeed take some time for Harry and his friends to fall in love with their special someone) These kinds of things are bound to make J.K Rowling herself cry.

I guess it’s ok for you to make love story fanfic, but as long as you make sure you do not ruin any canon. Canon is important, without it, you might make another “My Immortal” where everything is like…the Harry Potter Twilight-Zone.

5. Story revolves all around OC.

Now Mary Sues always tend to have the story all about them. They play the major character with a ton of abilities.

I’m sorry to say but there are most people out there that do not want to hear about a OC. When you make Harry Potter fic, they most likely would like to hear about Harry, Ron, Hermione, or any of their favorite canon characters. After all, the story IS called “Harry Potter” not “Mary Sue”. Heheheh, so yeah, they will most likely want to hear about Harry more. I’m not saying, “Oh your OC shouldn’t have that much important parts and should be a background character,” If you want to make OC have somewhat of a big role, then that’s ok, but make sure that the story will mostly include Harry or Ron, or any canon important canon character.

Mary Sues tend to hog up all the paragraphs and chapters, to the point where it’s a whole other story, and it’s all about them. I would like to say this: No one likes a hog. So make sure your OC doesn’t hog up all of the story, or glory or anything in the fic, k?

6. Butt-Hurt authors

Now I’ll probably mention this a lot in my guides. Mainly because it’s one of my pet peeves(besides the whole Mary Sue falling in love thing)and I feel like I have to mention it. When the Suethor writes it’s Mary Sue fic, they expect everyone to love it! Yes they do, some are even in denial about this stuff…Anyway, they think they written the perfect story, and refuse criticism. Again, there comes the denial. Some even whine and bitch about it. I would like to say this: If you can’t take criticism then maybe it’s best for you not to post stories online.

Some even try to help these Suethors be a little bit better, offering helpful advice, being mature about their criticism. It’s called Constructive Criticism. You should try to listen, like I do, because I’m not perfect at this kind of thing, and I do have a lot mistakes, and I’m pretty sure I’ll get some criticism on this(Which means that I should really work on this more!) So yeah. Suethors get butt-hurt when they hear that their “perfect” story is not as perfect as they think, so they act like five year olds about it.

But fan fiction authors, or even original story authors have to realize, that their character is fictional, so there is no point in getting hurt over it.

Das Bild an sich is nett. Aber ich kann Mary Sues einfach nich ab, sorry. <.<